Jak zorganizować obowiązki druhen?

Dziś przyjrzyjmy się zadaniom najczęściej powierzanym bliskim przyjaciółkom Panny Młodej, a także sposobom na ich koordynację.

fotografia: Białe Kadry

 

Jak rozdzielić obowiązki dla druhen, by każda z nich mogła wziąć udział w przygotowaniach do Waszego wielkiego dnia i  tak, aby mieć pewność, że żadna nie zawiedzie?

Dziś przyjrzyjmy się zadaniom najczęściej powierzanym bliskim przyjaciółkom Panny Młodej, a także sposobom na ich koordynację.

 

fotografia: Paweł Traczyk FOTOGRAFIA ŚLUBNA

 

 

 

 Obowiązki druhen

 


Przydziel zadania druhnom

 

Stwórz jedną listę obowiązków, a potem przydziel je do każdej z druhen. Dodatkowo opracuj swoiste FAQ, czyli listę pytań i odpowiedzi, żeby uniknąć ciągłych maili i telefonów z pytaniami.

Jeśli organizujesz duże wesele i będziesz mieć sporo druhen, niech jedna z nich (powinna być to świadkowa) podejmie się koordynacji zadań i kontaktuje z Tobą.

Możesz stworzyć także prywatną grupę na Facebooku, gdzie szybko i sprawnie będziecie mogły się komunikować, podsyłać różne pomysły i doskonalić ślubny harmonogram. 

 

fotografia: Best Friends Weddings - Cinematic stories about Love

 

 


Najpopularniejsze obowiązki druhen

 

- organizacja wieczoru panieńskiego

- pomoc w wyborze sukni ślubnej oraz dodatków 

- asysta podczas szykowania się do ślubu

- zadbanie o detale (dekorowanie sali ślubnej, zapewnienie konfetti, płatków róż lub ryżu do obsypania Pary Młodej)

- posiadanie przy sobie zapasowych pończoch dla Panny Młodej, igły z nitką, bibułek matujących, tabletek przeciwbólowych, chusteczek odświeżających oraz kosmetyków do ewentualnego poprawienia makijażu

- po wejściu na salę weselną, pomoc w odszukaniu przez gości swojego miejsca

- asysta podczas sesji ślubnej

- pomoc w odbieraniu prezentów, kwiatów i kopert

- organizacja atrakcji weselnych, jak puszczanie chińskich lampionów czy dopilnowanie, by księga gości przeszła przez wszystkie ręce uczestników wesela

 

fotografia: BedurWeddings

 

 

 

Przygotuj timeline

 

Stwórz oś czasu Waszego wielkiego dnia, gdzie dokładnie zaznaczysz miejsce i godzinę sesji, ceremonii zaślubin, pierwszego tańca czy krojenia tortu ślubnego.

Zawrzyj tam ponadto wszelkie inne ważne punkty ślubu i wesela, w których organizacji będą uczestniczyć druhny.

Wydrukuj taki plan i przekaż przyjaciółkom lub wyślij e-mailem.

 

fotografia: M.M. Rudiak Fotografia

 

 


Udział w zabawach weselnych

 

Druhny (jak również ich partnerzy) powinny znać wszystkie zabawy, które odbędą się podczas oczepin.

Tutaj ich aktywność jest zdecydowanie pożądana, zwłaszcza w przypadku, gdy nie będzie zbyt wielu chętnych do udziału w przygotowanych przez wodzireja atrakcjach (w szczególności tych najbardziej zwariowanych;)

 

fotografia: Paweł Nożyński

 

 


Spotkanie organizacyjne na kilka dni przed ślubem

 

Zbierz wszystkie druhny i omówcie stan przygotowań do ślubu, podsumujcie to, co zostało zrobione oraz przeanalizujcie jeszcze raz harmonogram, jeśli coś się zmieniło.

Oczywiście możecie połączyć przyjemne z pożytecznym i za jednym zamachem zorganizować również wieczór panieński ;)

 

fotografia: Zuzanna i Marcin Karetta

 

 

Zobacz także:

7 SPOSOBÓW NA ZAANGAŻOWANIE RODZEŃSTWA W SWÓJ ŚLUB

 

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Ta witryna używa plików cookie do celów funkcjonalnych oraz statystycznych. Potwierdź zapoznanie się z komunikatem i nie pokazuj go więcej. Potwierdź