Nowoczesne technologie na ślubie i weselu - o czym warto pamiętać?

Jak unowocześnić tradycyjne śluby i wesela? O czym warto wiedzieć, jakie rozwiązania wziąć pod uwagę?

fotografia: Bauaban Fotografia

 

Tablety, smartfony, blogi, portale społecznościowe: Facebook, Pinterest, Instagram, aplikacje – to narzędzia i media, które stanowią dziś integralną część naszego życia. Dlaczego więc nie wykorzystać ich również podczas planowania i realizacji ceremonii ślubnej i przyjęcia weselnego. Przydadzą się również po.

Jak unowocześnić tradycyjne śluby i wesela? O czym warto wiedzieć, jakie rozwiązania wziąć pod uwagę?

 

Nowoczesne technologie i powszechna dostępność do Internetu ułatwiają przede wszystkim komunikację. To ułatwienie zarówno dla par planujących ślub i wesele jak i dla wszystkich osób, które im w realizacji tego wydarzenia pomagają. Również dla ślubnych konsultantów.

Poczta elektroniczna, powszechność SMSów i MMSów, możliwość łatwego stworzenia strony www, bloga czy profilu w wybranym medium społecznościowym, mogą znacznie usprawnić i skrócić proces przekazywania gościom niezbędnych informacji, nawet w przypadkach kiedy komunikujące się osoby dzieli duża odległość czy strefa czasowa.

 

Stworzenie strony internetowej dedykowanej ślubowi i weselu, przeznaczonej przede wszystkim do komunikacji z gośćmi weselnymi, to bardzo dobre rozwiązania przede wszystkim dla tych par, które do udziału w uroczystościach zapraszają bardzo wiele osób, albo wiele osób z zagranicy, z różnych zakątków świata, mówiących w wielu językach, a także dla tych, którzy planują skomplikowane organizacyjnie, pełne niespodzianek, trwające np. cały weekend wydarzenie.

W przypadku wielu gości zagranicznych warto stworzyć stronę, blog lub profil społecznościowy dwu- lub wielojęzyczny, tak, aby wszyscy goście, bez względu na język którego używają, byli dzięki temu rozwiązaniu zawsze na bieżąco.

 

 

Jeśli na weselu pojawią się gościa dwóch narodowości, warto wykorzystać dwa języki, jeśli do udziału w uroczystościach zapraszacie gości reprezentujących wiele nacji, najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem będzie stworzenie strony w języku polskim i w języku angielskim.

Bieżące uzupełnianie wpisów na stronie czy profilu nie tylko Waszym gościom pozwoli być na bieżąco ze wszystkimi zaplanowanymi atrakcjami, ale pozytywnie wpłynie również na uporządkowanie procesu planowania, a więc Wam ułatwi pracę.

 

 

Jeśli strona zostanie uruchomiona na tygodnia a nawet miesiące przed uroczystością i pozwolisz mieć do niej dostęp najbliższym i przyjaciołom, nierzadko możesz liczyć na ich wsparcie i dobrą radę. Strona będzie przede wszystkim ułatwieniem dla tych gości, którzy na Waszą uroczystość przyjadą z daleka – mapki, dokładne adresy, wskazówki dla GPSów, dobre rady dotyczące aktualnych zmian na trasach z pewnością pomogą im dotrzeć na czas i bez przeszkód. A Was wyręczą z konieczności odbierania telefonów od zagubionych gości w dniu uroczystości, kiedy i tak wiele będziecie mieć na głowie.

Bieżące aktualizowanie strony zajmie Wam nieco czasu, ale warto to zrobić, by później mieć mniej stresu przed samym ślubem.

 

Jakie informacje warto zamieścić na Waszej internetowej stronie ślubnej?

 

- dokładną datę i godzinę rozpoczęcia uroczystości ślubnych

- dokładną datę i godzinę rozpoczęcia przyjęcia weselnego

- dokładny adres miejsca zaślubin i przyjęcia weselnego – najlepiej z mapką, wskazówkami dojazdu, informacją o zmianach dojazdu, jeśli takie wystąpią, danych do urządzeń GPS

- ramowy plan wszystkich zaplanowanych uroczystości, szczególnie istotny w przypadku wydarzeń rozbudowanych czasowo i pełnych dodatkowych atrakcji

- listę prezentów albo aplikację, dzięki której goście mogą deklarować zaplanowane prezenty (pozostali będą wiedzieć, czego nie kupić, abyście nie dostali dwóch czy trzech takich samych upominków), albo adresy sklepów, w których dostępna jest lista prezentów o jakich marzycie, ewentualnie nr konta bankowego, na które goście mogą wpłacać dowolną kwotę, która zasili Wasz budżet np. na podróż poślubną

- listę lub aplikację umożliwiającą gościom potwierdzenie przybycia

- (na wszelki wypadek) dane kontaktowe do osoby, do której można kierować pytania w dniu ślubu i wesela – jeśli nie korzystacie z pomocy wedding plannera, warto wyznaczyć taką osobę spośród Waszych najbliższych (przyjaciół, rodziny, rodzeństwa), możecie być pewni, że  w ferworze przygotować trudno Wam będzie znaleźć czas na rozmowy telefoniczne

 

Jeśli zaproszonym gościom gwarantujecie transport, zakwaterowanie w hotelu czy innego rodzaju udogodnienia, warto również na stronie zamieścić wszystkie informacje o adresach, numerach rezerwacji, wskazówkach dojazdu, godzinach meldowania się.

Jeśli zagranicznym gościom chcecie pokazać zalety swojego, ojczystego kraju, możecie zamieścić na stronie informacje o okolicy, do której zostali zaproszeni, poinformować ich o najbliższych zabytkach, czy miejscach wartych odwiedzenia, do których mogą udać się w wolnym czasie.

 

 

Komunikacja elektroniczna, za pomocą e-maili czy SMSów to ogromne ułatwienie, jednak nie zawsze wypada z niego korzystać. Jest wiele informacji, które możecie w ten sposób przekazać swoim gościom, ale nie wszystkie. Nieeleganckie byłoby przekazywanie w ten sposób zaproszeń, które należy wręczyć osobiście albo wysłać pocztą tradycyjną. Jakie informacje zatem można wysłać drogą elektroniczną?

- prośbę o rezerwację terminu (tak, aby każdy z gości mógł oznaczyć datę w swoim grafiku/kalendarzu)

- prośbę o potwierdzenie przybycia

- zawiadomienie o planowanych uroczystościach

- zawiadomienia o wszelkiego rodzaju spotkaniach przedślubnych, wieczorach panieńskich i kawalerskich

- informacje na temat dojazdów, planów, kwaterunku, etc.

- informacje o dodatkowych ułatwieniach dla gości podczas uroczystości, np. o tym, że będzie możliwość oddania dzieci pod kuratelę opiekunki

- informacje o tym, na który moment uroczystości zaplanowaliście wręczanie prezentów

 

 

Stronę www, profil społecznościowy czy blog, a także listę kontaktów e-mailowych możecie efektywnie wykorzystać również po ślubie i weselu. Na stronie możecie zamieścić galerię ze zdjęciami z uroczystości. Jeśli chcecie zrobić gościom upominek, możecie dodać tu również aplikację, dzięki której goście mogą wskazać zdjęcia, które chcieliby otrzymać w postaci papierowej.

Na stronie można też zamieścić ogólne podziękowania dla gości – za przybycie, za wspólnie spędzony czas, za prezenty. Pamiętajcie jednak, że tak jak w przypadku zaproszeń, również podziękowania indywidualne powinny zostać skierowane do gości osobiście lub pocztą tradycyjną.

 

Rynek oferuje mnóstwo rozwiązań technologicznych, które można i warto podczas ślubu i wesela a także w tracie przygotować do tych uroczystości wykorzystać. Jeśli jesteście fanami nowinek technologicznych warto zrobić rozpoznanie zarówno na stronach polskojęzycznych jak i na zagranicznych, np. amerykańskich czy brytyjskich.

W zasadzie codziennie pojawiają się jakieś nowości – aplikacje pozwalające na sprawne planowanie wesela, zarządzanie budżetem, zarządzanie listą gości czy planem usadzenia gości. Odpowiednio wykorzystana technologia nie odbierze uroczystościom elegancji, a może dodać im polotu i sprawić, że będą bardziej spersonalizowane. 

 

Katarzyna Gajek - Agencja Aspire 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Ta witryna używa plików cookie do celów funkcjonalnych oraz statystycznych. Potwierdź zapoznanie się z komunikatem i nie pokazuj go więcej. Potwierdź